PIT 36+ZG - rozliczenie dochodów zagranicznych w Polsce

PIT 36+ZG to rozliczenie dochodów zagranicznych w Polsce.

PIT 36+ZG

PIT 36+ZG to rozliczenie dochodów zagranicznych w Polsce.

Polscy rezydenci podatkowi mają obowiązek zadeklarować przed polskim urzędem skarbowym wszystkie osiągane dochody- również te osiągnięte za granicą. Polskim rezydentem podatkowym jesteś, gdy przebywasz w Polsce powyżej 183 dni w roku podatkowym lub masz tu swoje centrum interesów życiowych. Na przykład żonę/męża, dzieci, mieszkanie, w którym na stałe mieszkasz. W takim przypadku nie ma  znaczenia, że poza Polską przepracowałeś większą część roku. Zarówno polskie, jak i zagraniczne dochody wykazujesz wtedy w polskim druku PIT 36 z załącznikiem ZG.

Załącznik PIT/ZG dołączany jest do deklaracji:

• PIT-36 – w przypadku dochodów opodatkowanych na zasadach ogólnych według skali podatkowej,

• PIT-36L – w przypadku dochodów opodatkowanych liniowo,

• PIT-38  w przypadku dochodów kapitałowych,

• PIT-39 – w przypadku dochodów ze sprzedaży nieruchomości.

Nasze biuro załatwi za Ciebie wszystkie niezbędne formalności związane z wypłaceniem świadczenia urlopowego z SOKA-BAU!